sawyer

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Svar på tal: Vänskap

Av Julia Petersson - 23 januari 2011 22:43


   


Det du skrev till mig var minst sagt rörande.

Det finns inget bättre än att få en vänskapshistoria nerskriven till bara sig själv,

tror knappast jag är ensam om att känna så?


När vi sågs tänkte jag detsamma om dig - BITCH.

Jag var totalt livrädd och höll på och dö när du sa att jag kunde få en cigarett av dig, haha. Men det var himla mysigt den dagen, trots rädslan.


Du och jag hör samman på något sätt. Det har vi många bevis på.

Eller ah, enligt mig är det i alla fall bevis.

Till exempel. Vi har svikit varandra lite då och då, gått bakom ryggen på varandra men det är något som bara styrkt vår vänskap, tycker jag.

Vi har (som du även nämnde) målat upp hela våra liv - Våra tatueringar, våra piercingar, våra utlandsresor, våran lägenhet, våra balklänningar, vår student, våra jobb, våra män, våra barn, våra hus, våra bilar, VÅRT ALLT. Det är inte mycket vi missat att planera, va va va va?


Du är en av få som vet så mycket om mig. Vad det än handlar om. Med dig trivs jag. Med dig känner jag mig behövd. Med sig kan jag somna skönt om kvällarna, förväntansfull över att få vakna upp och starta ännu en dag med dig. Vi ligger och håller om varandra innan vi somnar. Vi kan gå och hålla handen på stan och samtidigt gå och garva åt folks blickar där vi går och ser überlesbiska ut med våra fula sidecuts och svartmålade ögon. Vi kan sitta och raka våra intima delar jämte varandra som om det vore det mest naturliga aktivitet man kunnat komma på. Vi sitter och störtlipar till dom mest töntiga filmerna. Möblerar om hos varandra. Vi har delad ekonomi, haha, "Mitt är ditt" i princip, gäller faktiskt allt. Egentligen kan jag fortsätta tills mitt tangentbord är totalt utslitet, men jag tror ni fattar vinken? Jag har den bästa vännen man kan ha.

Och ni som läser detta och tycker att vi låter som ett strävsamt gammalt kärlekspar kan trycka ner nått stort i halsen och läsa en gång till

- Jag har bara beskrivit min relation till en äkta vän.


Jag ska skriva en liten hitlist om dig med: 

  • Älskar ditt ansiktsuttryck när du ljuger, sorry, men du är sämst på det.
  • Dina goa rumpa när du shakear loss i vår ensamhet.
  • Ditt skratt (När du verkligen skrattar.)
  • Ditt sätt att gråta.
  • Din jävla envishet är faktiskt ganska charmig.
  • Att ha Miss Perfect som bästa vän är inte fel.
  • När du berättar vad du verkligen vill.
  • När vi planerar för framtiden.
  • När vi går i timmar på ICA Maxi bara för att vi har svårt att bestämma oss om vad vi vill förtära.
  • När du kramar mig på sätter bara du kan.

Så länge vi har varandra är vi ett.

Fuck you haters.


 


 
 
Ingen bild

"miss perfect"

23 januari 2011 23:25

Naw!
Satt och rös genom hela texten, det är så fint!
Älskar dig gumman:* du är en sann vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Petersson - 24 juni 2011 15:30


          Besök mig på min nya blogg!   http://juliasawyer.bloggplatsen.se/             ...

Av Julia Petersson - 1 april 2011 13:12


  God eftermiddag gott folk.. Jag har skaffat mig en tumblr! Så kommer antagligen inte vara aktiv här längre, så följ mig gärna där! Tumblr'n kommer att uppdateras med nya bilder dagligen..   http://juliasawyer.tumblr.com/       ...

Av Julia Petersson - 31 mars 2011 07:24


  Hann inte blogga igår. Var nämligen först med Louise, hos Erkan! Hihi. Sedan åkte jag hem till Elvis och spelade kort.   Ska lägga upp lite filmer sen från min Lolas raptävling. Smarrigt! / Sawyer     ...

Av Julia Petersson - 29 mars 2011 21:57


  Kommer ha grym träningsvärk imorgon vill jag lova! jag och Frida har minsann varit på gymmet.  Vi har gjort upp en litta plan.. Vis ka träna tisdag onsdag och IBLAND söndag. Dvs när vi inte mår skit efter konstigheter på lördagar. Mjau ki...

Av Julia Petersson - 29 mars 2011 21:00


   

Presentation

julia.petersson@live.se

 

               

Fråga mig vad du vill!

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

__________________________

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Översätt min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards